ISO certificering

Zijn alle zaken binnen jouw organisatie op orde?

Alles voor je bedrijf tot in de puntjes regelen kan een lastige klus zijn. Hoewel we over het algemeen vaak weten welke dingen er allemaal bij komen kijken, vergeten we het één en ander. Het is niet meteen een probleem als je niet vanaf het begin tot in de puntjes het bedrijf op orde hebt, maar naar mate je langer opereert wordt het belangrijker. Partners, klanten en andere stakeholders moeten op jouw als professionele organisatie kunnen bouwen. Heb jij pas een bedrijf of ben je al langer actief en heb je graag alles zo goed mogelijk geregeld binnen jouw organisatie? In deze blog lees je meer over twee belangrijke zaken die je op orde moet hebben.

Zorg voor de werknemers

Met medewerkers in loondienst is het niet geheel onbelangrijk om te kijken naar de mogelijkheden voor het bieden van loonstroken en een overzichtelijk systeem. Alle medewerkers kunnen zo continu zelf hun vrije dagen opgeven, hun loonstrook checken en veranderingen in hun situatie doorgeven. Wanneer je geen gebruik maakt van zo een systeem kan er van alles en nog wat misgaan op het gebied van medewerkers informatie en salarissen. Zeker als je bedrijf groeit en er meer mensen in dienst treden, zijn stappen als deze en het inschakelen van een HR manager nuttig.

Bewaak informatie over de organisatie

In de meeste contracten vragen werkgevers de medewerkers om zich aan geheimhoudingsplicht te houden. Dat wil zeggen dat je vertrouwelijke informatie van en over het bedrijf niet deelt met anderen. In de tijd van tegenwoordig slaan we deze informatie ook online op. Computers staan er vol mee en dat brengt risico’s met zich mee. Het inschakelen van informatiebeveiliging is dan de manier om alle informatie van de organisatie, haar klanten, medewerkers en stakeholders veilig te bewaren. Iso 27001 Certificering is ideaal voor de veiligheid binnen jouw organisatie. Indien je geen Iso 27001 Certificering of andere informatiebeveiliging hebt, kan je zomaar een keer voor de verassing komen te staan dat er vertrouwelijke informatie buiten de organisatie terechtkomt.

Houd je eigen lijstje bij

Naast deze twee belangrijke onderdelen van een goed draaiend bedrijf zijn er uiteraard veel meer zaken. In de meeste gevallen hebben bedrijven dat allemaal wel meteen op orde. Financieel medewerkers, pensioen voor mensen in loondienst, belastingen, het regelen van alle verwachte en  onverwachte gebeurtenissen op kantoor en meer staat op de lijstjes van de meeste beginnende ondernemers wel. Zit het bij jou ook allemaal goed of moet er nog van alles gebeuren? Neem de zaken die in deze blog staan in ieder geval mee en zorg dat je op alle vlakken zo professioneel mogelijk handelt.