zoekmachine marketing

Welk budget is juist voor het bedrijf van de klant?

Het effectief communiceren van de waarde van jouw voorgestelde zoekmachine marketing en SEO-campagne is van cruciaal belang voor potentiële klanten om te beslissen of de prijs goed is, het tijdsbestek goed is, de ROI de moeite waard is, enz. Het is ook een manier om het bureau eerlijk en verantwoordelijk te houden.

Wanneer het zoekmachine marketing bureau een businesscase bouwt, is een ander belangrijk ding om het directe verband tussen SEO-prestaties en resultaten te evalueren, gecorreleerd aan een objectieve benchmark die zowel je als de klant gemakkelijk kunnen meten.

Vergelijk het SEO-budget en de voorspelde resultaten met het equivalent in Google Ads, en je hebt een externe vergelijking die de waarde van SEO laat zien. Als de geschatte Google Ads-waarde voor jouw realistische scenario bijvoorbeeld €20.000 is voor 12 maanden, dan lijkt een provisie van € 400 tot € 600 aannemelijker dan een bedrag van €1500.

Als de geschatte Google Ads-waarde daarentegen € 250.000+ bereikt voor dezelfde periode van 12 maanden, is het duidelijk dat we het hebben over internationale SEO in een zeer competitieve markt en een voorschot van minimaal € 5.000 tot € 7.000.

In plaats van gissingen en het pijnlijke heen en weer opstellen van een zoekmachine marketing budgetbenchmark, heb je nu een overzicht van waar het bedrijf zich bevindt en hoe je kunt bijdragen in termen van inkomsten. Deze berekeningen kunnen je dus helpen om de juiste prijs voor dat klantprofiel te bepalen.

Zelfs als je ervoor kiest om dat prognosescenario niet in jouw voorstel op te nemen en in plaats daarvan over KPI’s te onderhandelen nadat de technische SEO-verbeteringen zijn doorgevoerd (de 3e of 4e maand van samenwerking), heb je een belangrijke interne kalibratietool tot jouw beschikking.

De prognoseoefening helpt te beoordelen of het doel van de nieuwe klant de moeite waard is en houdt jouw bureau verantwoordelijk voor de SEO-strategie die je voorstelt.

Gaat de campagne de goede kant op?

Een eerste businesscase met variabele scenario’s helpt het bureau om succes voor de nieuwe klant te definiëren. Dan is het net zo belangrijk om de voortgang van de SEO-campagne bij te houden zodra deze eenmaal op zijn plaats is. Zoekmachine marketing prognoses zijn tenslotte slechts een manier om een ​​mogelijke toekomst in te schatten en voor jullie beiden een “poolster” te stellen. De rest hangt af van hoe de strategie evolueert tegen de veranderende context.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *