Waarom Google Adwords niet meer uit uw marketingcampagne mag ontbreken

U hebt ongetwijfeld al van Google Adwords gehoord. Deze dienst van Google geeft u de mogelijkheid uw producten en diensten te laten zien aan een aanzienlijk groter publiek. U bent namelijk niet meer afhankelijk van het aantal mensen dat uw webwinkel bezoekt, maar van het aantal mensen dat op Google een bepaalde zoekterm intypt. Dit geeft u de mogelijkheid u alleen te richten op de mensen die al geïnteresseerd zijn in wat u verkoopt. Dit levert u natuurlijk een veel krachtigere marketingcampagne op dan het plaatsen van een advertentie in de krant. Gebruik van Google Adwords heeft dan ook een groot aantal voordelen.

Twee handige Google Adwords netwerken

Door een campagne te beginnen in Google Adwords kunt u gebruik maken van twee grote netwerken van Google. Allereerst is er het zoekwoord netwerk. Alle zoekopdrachten die gedaan worden, worden hierin geregistreerd. U kunt door op dit netwerk te adverteren uw product aan een zoekterm koppelen. Vervolgens is er het display netwerk en dat bestaat uit websites, YouTube filmpjes, beeldadvertenties en apps waarop u een banner kunt laten plaatsen. Als geïnteresseerden op deze banner klikken, worden ze naar uw website geleid, waar het vervolgens aan u is om van deze inkopper een verkoop te maken.

De verschillende advertentiemogelijkheden

U kunt op verschillende manieren adverteren via Google Adwords. Zo zijn er tekstadvertenties die worden weergegeven in of boven de zoekresultaten. Verder zijn er banners die bijvoorbeeld bij apps of YouTube filmpjes worden geplaatst. Er zijn mobiele advertenties voor de mobiele apparaten en beeldadvertenties die aan mensen worden getoond die een zoekgeschiedenis hebben die naar uw product refereert. Als laatste kunt u uw producten of diensten uploaden bij Google Shopping. Een enorm platform dat iedereen die iets verkoopt kan gebruiken om dit te adverteren.

Eerlijke betalingen

Een groot voordeel van Google Adwords is dat de betalingen erg duidelijk en eerlijk zijn. Voor veel advertenties betaalt u pas als er op geklikt wordt en er dus door Google een potentiële klant naar u wordt geleid. Hier is de opvolging bijzonder belangrijk en moet u er zorg voor dragen dat deze click eindigt in een verkoop. De plaatsen voor de tekstadvertenties worden vaak geveild en komt er een bepaald zoekwoord naar voren, dan gaat de plek naar de adverteerder die het meeste geboden heeft. Hier kunt u de concurrentie verkleinen door een minder gangbaar zoekwoord te kiezen.

Besteed uw Google campagnes uit aan een specialist

Het is zeker niet moeilijk om uw Google Adwords campagnes zelf op te zetten en te beginnen. Dit zal u echter veel tijd gaan kosten en daarbij heeft u geen garantie dat u direct succesvol zal zijn. Als u een specialist gebruikt om dit voor u te doen, dan heeft u de kennis en ervaring van deze specialist om op terug te vallen en is de kans groter dat u direct een succesvolle campagne kunt beginnen. En als de klanten dan binnen beginnen te stromen en uw omzet omhoog gaat, dan kunt u het geld dat u betaald heeft aan de specialist snel terugverdienen.