Verbeter de marketing van jouw website

Het is enorm belangrijk om jezelf te kunnen onderscheiden van de ruime hoeveelheid webwinkels die tegenwoordig bestaan. Zonder website is het haast onmogelijk geworden om te overleven, maar overleven tussen alle websites is ook haast onmogelijk. Hier kun je dus vaak wel wat hulp bij gebruiken. Lees hier meer over het verbeteren van jouw website.

Search Engine Optimisation (SEO)

Search Engine Optimisation, afgekort SEO, helpt met de marketing van jouw website. Hierdoor kom je namelijk hoger in de google ranking te staan, waardoor er dus meer bezoekers op je website komen. Hoe werkt dit dan denk je? Geen zorgen, je hoeft dit niet in je eentje te doen. Er zijn genoeg online marketing bureaus die gespecialiseerd zijn in het optimaliseren van SEO. Hoewel je hier natuurlijk wel voor moet betalen, werkt het zeker. Ik raad dan ook ten zeerste aan om een online marketing bureau hiervoor in te schakelen. Investeren in SEO is een investering waar je zeker geen spijt van zult krijgen.

Chatbots

Het inschakelen van een chatbot helpt niet zozeer bij de marketing van je website, maar wel bij de klantvriendelijkheid van je website. En daarmee indirect ook met de marketing. Een goede klantvriendelijkheid is namelijk goed voor word of mouth marketing. Een chatbot is een virtuele medewerker die 24/7 beschikbaar is om klanten te woord te staan. Dit is dus veel makkelijker dan een menselijke medewerker, die slechts beperkt beschikbaar is. Ook hier geldt dus weer, het is een investering, maar wel een die uiteindelijk de moeite waard is.

SEA

Een gelijksoortig iets als SEO, is SEA. Waar SEO betrekking heeft op de organische zoekresultaten, heeft SEA betrekking op de betaalde zoekresultaten. Door SEO, kom je dus hoger op de google ranking doordat er vaak naar jouw website verwezen is op andere websites. SEO is daarom vaak een langdurig proces. Wanneer je hier geen tijd voor hebt en snelle resultaten wilt zien, kun je kiezen voor SEA. Dit is afgekort van Search Engine Advertising. Het gaat dus om betaalde zoekresultaten, oftewel de betaalde advertenties bovenaan de google ranking. Het voordeel hiervan is, dat je meteen bovenaan de eerste pagina te zien bent op google. Een nadeel, is dat je moet blijven betalen om de positie te behouden. Daarbuiten zijn er ook mensen die bewust de advertenties overslaan. Dit komt omdat ze weten dat die sites alleen zo hoog scoren door ervoor te betalen. De websites die dus onder de advertenties staan (door middel van SEO) zijn daarvoor in hun optiek beter.