Social media trends in 2020

In ons vorige artikel hebben we het gehad over drie social media trends voor in 2020. Natuurlijk zijn dat niet de enige trends die nu spelen. De mensen van mad pack hebben voor jou alle trends op een rijtje gezet en vandaag zullen wij doorgaan met de drie volgende trends die zich in 2020 zullen gaan afspelen. We gaan nader in op efemere inhoud, sociaal luisteren en contextuele advertenties

Efemere inhoud

Dit houdt eigenlijk in dat bepaalde video’s (content) slechts voor een korte periode op een platform zoals Facebook of Instagram wordt getoond. Omdat dit maar voor enkele seconden word laten zien gaan mensen zich afvragen wat je precies te bieden hebt. Dit is natuurlijk wat je graag wil. Dit wordt ook wel FOMO genoemd. Het zit in de mens dat niemand wil worden buitengesloten. Je kan kan dit gebruiken om mensen naar jouw website te krijgen.

Sociaal luisteren

We kennen het vast allemaal wel. Je hebt het over een bepaald bankstel en ineens popt die ene bank op in je social media feet. Dit is een trend die wij steeds vaker gaan zien en dit wordt sociaal luisteren genoemd. Sociaal luisteren zal in de toekomst veel worden gebruikt om te kijken wat er speelt bij verschillende mensen.

Contextuele advertenties

Contextueel adverteren gebeurd door automatische biedsystemen, waardoor jij jouw banner op een bepaalde website krijgt. Wanneer je op nu.nl zit zie je allemaal advertentieblokken die gevuld zijn met advertenties die relevant zijn voor jou. Kijk voor meer informatie op de volgende website: www.madpack.works