Hoe je als bedrijf een grote following op social media krijgt

Veel volgers op social media is voor je bedrijf natuurlijk dé manier om met je klanten te connecten. Social media bieden bedrijven namelijk de kans om klanten met een minder formele toon aan te spreken en daar hebben veel klanten tegenwoordig behoefte aan. Lees daarom in dit blog wat je moet doen om als bedrijf succesvol te worden op sociale media. 

Wat plaats je wel en niet?

Het kan verleidelijk zijn om alleen promotioneel materiaal op je social media kanalen te posten, maar tegenwoordig zien consumenten de overtuigende intenties van bedrijven en hebben ze vaak zelfs een afkeer van boodschappen die bedoeld zijn om ze te overtuigen. Daarom is het verspreiden van promotioneel materiaal tegenwoordig al lang niet meer genoeg om klanten te werven. Meer subtiele content is veel geschikter om mensen van het de kracht van jouw bedrijf te overtuigen en sociale media bieden een perfect kanaal om dit soort content aan potentiële klanten aan te bieden. 

Post vaak, maar niet té vaak

Het is belangrijk dat je klanten vaak in aanraking komen met je content, zodat ze vaker bezig zijn met jouw merk en je hierdoor positiever evalueren. Het is echter wel zo dat wanneer je te veel op je social media plaatst, mensen je berichten als irritante spam kunnen gaan zien en zich juist van je bedrijf gaan afkeren. Zoek daarom de juiste balans in hoe vaak je content plaatst. Blijft je aantal volgers stijgen wanneer je bijvoorbeeld 3 keer per week post? Prima, vooral zo doorgaan. Maar wanneer je elke dag 2 berichten plaatst en je volgeraantal afneemt, moet je waarschijnlijk minder gaan posten.

Steuntje in de rug

Hoewel het volgen van al deze tips zeker een stap in de goede richting is, is elk bedrijf tegenwoordig namelijk actief op social media. De concurrentie is dan ook moordend. Gun je bedrijf daarom een steuntje in de rug als het aankomt op social media door likes, volgers en of views te kopen. Dat is helemaal niet zo gek als het klinkt, vele bedrijven gingen je voor!