Hoe bovenaan in Google komen?

Bovenaan in Google komen is iets waar veel online platforms naar streven. Dit is niet alleen interessant voor webshops of bedrijven die hun diensten online aanbieden, maar zelfs voor lokale ondernemers. Omdat vrijwel iedereen gebruik maakt van deze zoekmachine, kan ieder bedrijf baat hebben van een hoge ranking. Vanzelfsprekend is er daardoor ook sprake van veel concurrentie. Hoe bepaalt Google nou precies welke bedrijven bovenaan in de zoekmachines komen te staan? En hoe kun jij bovenaan in Google komen, om meer klanten te werven en dus een hogere omzet te genereren? Dat lees je hieronder!

Met Google Ads kom je snel bovenaan te staan

Om te beginnen heeft Google een functie waarmee je tegen betaling bovenaan in Google kunt komen. Met Google Ads bepaal je op welke zoekwoorden je wilt scoren. Vervolgens kun je voor deze zoekwoorden een advertentie in de Google zoekmachine laten plaatsen. Deze advertentie wordt nog boven de organische resultaten getoond. Hoeveel het kost om gevonden te worden op een bepaald zoekwoord, is afhankelijk van hoe vaak er op het woord gezocht wordt.

Een nadeel van Google Ads is dat je gelijk niet meer bovenaan staat wanneer je de campagne stopt. Een alternatief voor Ads is SEO, oftewel Search Engine Optimization. Overigens kun je dit ook met elkaar combineren.

Bovenaan in Google komen met SEO

Niet alle resultaten in de zoekmachine van Google zijn tegen betaling geplaatst. Google gebruikt ontzettend veel factoren om een website of webshop op te beoordelen. Door middel van een algoritme berekent de zoekmachine welke positie in de rankings de verschillende online platforms moeten hebben. Bij SEO of zoekmachine optimalisatie probeert men de ranking factoren te beïnvloeden, met als doel om bovenaan in Google te komen.

Bovenaan in Google komen door middel van SEO is moeilijk wanneer je geen hulp krijgt van een SEO specialist. Daarnaast kan het enige tijd duren voordat je de concurrentie voorbijstreeft. Omdat bovenaan in Google komen tijd nodig heeft, kun je ervoor kiezen om tot die tijd ook Google Ads in te zetten.

Welke factoren tellen mee voor SEO?

Er zijn ontzettend veel factoren aan de hand waarvan het algoritme van Google je website of webshop beoordeeld. Eens in de zoveel tijd brengt Google bovendien een grote update uit, waardoor het algoritme verandert. Voor SEO specialisten is het daarom belangrijk om op de hoogte te blijven. Belangrijke factoren zijn bijvoorbeeld de content van je website. De content kan geoptimaliseerd worden voor bepaalde zoekwoorden. Voor Google geldt vaak ook dat hoe meer content je hebt, hoe beter je scoort. Ook het aantal en de relevantie en kwaliteit van de backlinks naar je platform heeft veel invloed. Daarnaast zijn er allerlei kleine aanpassingen die aan je website gedaan kunnen worden, waardoor jij beter kunt scoren.

Het vinden van een betrouwbare partij

Wil je bovenaan in Google komen, dan kan het prettig zijn om hulp te krijgen van een betrouwbare partij, zoals Ranking Masters. Wanneer je door middel van SEO wilt scoren op zoekwoorden met veel concurrentie, dan is dit zelfs essentieel. Het is dan ook belangrijk om de verschillende partijen goed met elkaar te vergelijken. Lees de recensies en vraag ook of de bedrijven voorbeelden hebben van eerder behaalde resultaten.